Select Git revision
09-objekty.tex
09-objekty.tex 5.82 KiB
\documentclass{beamer}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage{palatino}
\usepackage{verbatim}
\usetheme{Warsaw}
\title{Programování 1: Třídy a objekty}
\author[Martin Mareš]{Martin Mareš\\\texttt{mj@ucw.cz}}
\institute{Katedra Aplikované Matematiky\\MFF UK Praha}
\date{2024}
\begin{document}
\setbeamertemplate{navigation symbols}{}
\setbeamertemplate{footline}{}
\setbeamerfont{title page}{family=\rmfamily}
\shorthandoff{"}
\begin{frame}
\titlepage
\end{frame}
\input ../slidemac.tex
% ----------------------------------------------------------------------
\begin{frame}{Definice třídy}
\verbatiminput{trida_def.py}
~
Definujeme nový typ, který má nějaké {\bf atributy} (vlastnosti)
a~{\bf metody} (funkce, operace).
\end{frame}
% ----------------------------------------------------------------------
\begin{frame}{Objekty}
Vytvoříme nový objekt (automaticky zavolá {\tt \_\_init\_\_}):
\smallskip
\py{%
azor = Zvire("Azor", "Haf!")\\
azor
}{%
<Zvire object at 0x7ffff71ce2b0>
}
\smallskip
Atributy objektu:
\smallskip
\py{%
azor.zvuk
}{%
'Haf!'
}
\py{%
azor.zvuk = "Hafff!"
}{%
}
\smallskip
Metody objektu:
\smallskip
\py{%
azor.slysi\_na('Příšera')