Skip to content
Snippets Groups Projects
Select Git revision
  • a1f3b69fcb1368b167839e25d9a5df1766787506
  • master default
  • zs2021
  • zs1920
4 results

prvocisla-else.py

Blame
  • doc_garant.html 9.82 KiB
    {% extends "base.html" %}
    {% block title %}Návod pro garanty{% endblock %}
    {% block body %}
    
    <h3>Účty a role</h3>
    
    <p>Každý <b>účet</b> v systému je jednoznačně identifikovaný e-mailovou
    adresou. Rozlišujeme účty účastníků, organizátorů a správců.
    Organizátorské účty mohou mít přiděleny <b>role</b> pro jednotlivé
    oblasti (kraje, okresy, školy), kategorie či kola soutěže.
    
    <p>Existují tyto role:
    
    <ul>
    	<li><b>celostátní garant</b> – má právo spravovat soutěž, zakládat
    		účty účastníkům a registrovat je do soutěže, zakládat účty
    		organizátorům a přidělovat jim role, spravovat odevzdaná řešení
    	<li><b>krajský garant</b> – má právo spravovat soutěž ve svém kraji
    		(systém dovolí tuto roli přidělit i na jiné úrovni než kraj,
    		ale nedělejte to prosím)
    	<li><b>okresní garant</b> – má právo spravovat soutěž ve svém okrese
    		(systém dovolí tuto roli přidělit i na jiné úrovni než okres,
    		ale nedělejte to prosím)
    	<li><b>školní garant</b> – má právo spravovat soutěž na své škole
    		(systém dovolí tuto roli přidělit i na jiné úrovni než škola,
    		ale nedělejte to prosím)
    	<li><b>dozor</b> – může v rámci nějakého soutěžního místa (to je třeba škola)
    		odevzdávat řešení za účastníky, a to i po oficiálním konci soutěže
    	<li><b>opravovatel</b> – může si prohlížet a stahovat odevzdaná řešení,
    		nahrávat opravená řešení a udělovat body a komentáře.
    </ul>
    
    <p>Role se přidělují takto:
    
    <ul>
    	<li>V záložce „Organizátoři“ se pokusíte příslušného organizátora najít.
    	<li>Pokud tam ještě není, tlačítkem „Nový organizátor“ mu založíte účet.
    	    Systém automaticky pošle e-mail s odkazem na nastavení hesla.
    	<li>Pak tlačítkem „Detail“ přejdete na informace o účtu, kde najdete
    	    i formulář na přidělování rolí.
    </ul>
    
    <h3>Hierarchie míst</h3>
    
    <p>Jednotlivé oblasti a školy, kde se soutěží, jsou zařazeny do hierarchie <b>míst</b>.
    Jsou to:
    
    <ul>
    	<li><b>stát</b>
    	<li><b>kraj</b>
    	<li><b>okres</b>
    	<li><b>obec</b>
    	<li><b>škola</b> či obecné <b>soutěžní místo</b>
    </ul>
    
    <p>Každé místo má přiřazeno <b>jméno</b>, pod kterým se uvádí na webu, ve výsledkových listinách apod.
    Také může mít nepovinný <b>kód</b> z písmen a číslic – pomocí něj se na místo odkazuje v tabulkách.
    Kraje a okresy mají kódy podle automobilových SPZ. Dalším místům je můžete přidělit. Nemá-li místo
    kód, použije se interní ve tvaru <tt>#</tt><i>číslo</i>.
    
    <p>Místa od obce níže mohou editovat garanti, vyšší oblasti pouze správce.
    
    <h4 id=kodskoly>Pojmenování škol</h4>
    
    <p>Oficiální názvy škol zkracujeme do systematické podoby, kterou uvádíme ve výsledkových listinách.
    Držte se prosím následujících konvencí:
    
    <ul>
    	<li><b>G Turnov</b> &ndash; jediné gymnázium ve městě
    	<li><b>ZŠ Česká Lípa, Šluknovská</b> &ndash; pokud je škol ve městě více, rozlišujeme je ulicí;
    		číslo domu obvykle vynecháváme
    	<li><b>SPŠ stavební, Liberec</b> &ndash; u odborných škol uvádíme obor
    	<li><b>G Matyáše Lercha, Brno</b> &ndash; pokud má škola netriviální název, použijeme ho
    	<li><b>Moravské G Brno</b> &ndash; u názvů končících typem školy neoddělujeme město čárkou
    	<li><b>G Nad Štolou, Praha 7</b> &ndash; v Praze uvádíme i městský obvod
    </ul>
    
    <h3>Soutěžní kola</h3>
    
    <p>Olympiáda se skládá ze <b>soutěžních kol</b>. Každé kolo má tyto vlastnosti:
    
    <ul>
    	<li><b>ročník MO</b> (nyní 70)
    	<li><b>kategorie</b> (A, P, Z5, &hellip;)
    	<li><b>pořadí</b> v rámci kategorie (1, 2, &hellip;)
    	<li><b>část</b> – u běžných kol 0, jinak viz níže
    	<li><b>úroveň</b> v hierarchii míst, na které se odehrává (to může být celá republika,
    		kraj, okres apod.). Odpovídá tomu, pro jaké oblasti se sestavují samostatné
    		výsledkové listiny.
    	<li><b>název</b> – třeba „Krajské kolo“
    	<li><b>zadání</b> – systém může účastníkům a dozoru ukazovat zadání (ale zatím ho může nahrávat jen správce)
    	<li><b>čas zveřejnění úloh</b> pro účastníky a dozor
    	<li><b>čas konce odevzdávání</b> pro účastníky a dozor; později je stále možné odevzdávat, ale řešení jsou označena jako opožděná
    </ul>
    
    <p>Pro každé kolo pak existují <b>soutěže</b> – instance kola v jednotlivých oblastech.
    Např. krajské kolo má samostatnou soutěž v každém kraji.
    
    <p>Soutěžní kolo se nachází v jednom z následujících stavů:
    
    <ul>
    	<li>připravuje se – kolo je zatím přístupné jenom organizátorům;
    		účastníci vidí jen, že kolo existuje (pokud jsou do něj pozvaní),
    		a termín začátku soutěže.
    	<li>běží – účastníkům je dostupné zadání (po zadaném čase) a mohou odevzdávat,
    		dozor také může odevzdávat. Opravovatelé si mohou průběžně prohlížet
    		odevzdané úlohy, ale ještě nemohou nic měnit.
    	<li>opravuje se – opravovatelé si mohou stahovat finální verzi řešení, nahrávat opravená
    		řešení a vyplňovat body a poznámky.
    	<li>ukončeno – opravená řešení, body a poznámky jsou dostupné účastníkům (vše pouze
    		ve finální verzi), opravovatelé už nemohou nic měnit.
    	<li>po oblastech – soutěž v každé oblasti si může nastavit svůj stav (viz níže)
    </ul>
    
    <p>Omezení daná stavem soutěže neplatí pro garanty, ti mohou vždy všechno.
    
    <p>Kola zatím zakládá správce, soutěž může založit garant (přesněji řečeno kdokoliv,
    kdo pak bude mít právo tuto soutěž spravovat). Pokud chcete založit soutěže ve všech
    krajích/okresech, řekněte si správci, ten to umí udělat najednou.
    
    <p>Kolo může mít <b>více částí</b> – typický příklad je ústřední kolo, které se skládá
    z dvou soutěžních dnů. OSMO tuto situaci reprezentuje <b>skupinou kol</b>, která sdílí
    kategorii a pořadí kola, ale mají různá čísla částí. Každé kolo má své vlastní soutěže,
    které sdílí seznam účastníků a výsledkovou listinu s ostatními koly ve skupině. Soutěže
    ovšem mají své vlastní úlohy, termíny a stav soutěže.
    
    <p>V některých kolech se hodí, aby soutěže v jednotlivých oblastech měly <b>svou vlastní
    uzávěrku</b> odevzdávání a opravování. Tehdy kolo ze stavu <em>běží</em> přepneme do <em>po oblastech</em>.
    Každá oblast nyní bude ve stavu <em>běží</em> (zdědila předchozí nastavení kola), ale garant
    oblasti může podle potřeby přepínat do dalších stavů. Až budou všechny oblasti ve stavu <em>ukončeno</em>,
    celostátní garant kolo také přepne do <em>ukončeno.</em>
    
    <h3>Účastníci</h3>
    
    <p>Garanti mohou přihlašovat účastníky do soutěže <b>importem</b> souboru ve formátu CSV.
    Tento soubor můžete vyrobit v Excelu či jiném tabulkovém kalkulátoru a pak do CSV exportovat.
    Přečtěte si prosím <a href='{{ url_for('doc_import') }}'>popis formátu</a>.
    
    <p>Import najdete v záložce „Soutěž“, kde si nejprve vyberete kolo a pak oblast.
    Nadřazení garanti také mohou importovat více oblastí najednou na stránce kola (v souboru
    pak musí být uveden i sloupec s kódem oblasti).
    
    <p>Kód školy najdete u školy v hierarchii míst (záložka „Místa“). Také si můžete stáhnout
    seznam všech škol ve formátu CSV a prohlížet si ho v Excelu (ten je v záložce „Domů“).
    Náš seznam obsahuje všechny školy z Rejstříku škol Ministerstva školství. Je ale možné,
    že v něm některé školy chybí. V takovém případě školu založte tlačítkem „Přidat nové podřízené
    místo“ na stránce obce. Kdyby chyběla i obec, založte ji stejným způsobem na stránce okresu.
    
    <p>Účastníkovi také můžete přidělit <b>soutěžní místo</b>, na kterém soutěží. Každé soutěžní
    místo pak může mít svůj <b>dozor</b> (viz popis rolí). Typické situace jsou tyto:
    
    	<ul>
    	<li><i>všichni soutěží na jednom místě</i> – tehdy se místo nevyplní, takže se
    		jako místo automaticky doplní oblast, kde se soutěž koná. Odevzdávat mohou
    		buď účastníci sami nebo garant oblasti nebo přidělený dozor.
    	<li><i>každý soutěží doma</i> – tehdy se také místo nevyplní, žádná dozorová role
    		se nepřiděluje a odevzdávají sami účastníci. Případně může zasáhnout garant.
    	<li><i>soutěží se na různých místech</i> – tehdy se vyplní konkrétní soutěžní místa
    		(to mohou být třeba školy, nebo si můžete založit speciální místo typu „soutěžní
    		místo“), těmto místům se přidělí dozorové role a odevzdávat mohou účastníci sami,
    		dozor, případně garant.
    	</ul>
    
    <p>Pokud importujete účastníka, který dosud neměl založen účet, účet se automaticky vytvoří
    a účastníkovi se pošle e-mail s odkazem na nastavení hesla.
    
    <h3>Dozor</h3>
    
    <p>Osoby vykonávající dozor na soutěžních místech jde také hromadně importovat.
    Funguje to podobně jako import účastníků, opět je k dispozici <a href='{{ url_for('doc_import') }}'>popis formátu</a>.
    
    <p>Dozírajícím se automaticky založí organizátorské účty (pokud je ještě nemají) a přidělí
    se jim dozorová role k příslušnému kolu a soutěžnímu místu.
    
    <p>Dozor se ke svému soutěžnímu místu dostane přes Soutěž » výběr kola » výběr soutěže »
    výběr soutěžního místa. Pak si může prohlížet seznam účastníků a odevzdané úlohy
    a také za účastníky odevzdávat.
    
    <h3>Opravovatelé</h3>
    
    <p>Opravovatelé si mohou prohlížet účastnická řešení, nahrávat do systému jejich opravené verze
    a udělovat body a poznámky.
    
    <p>Také je možné stáhnout si najednou všechna účastnická řešení jako jeden ZIP, do řešení
    dopsat poznámky a pak je zase jako ZIP nahrát zpět. Přitom je nutné zachovat jména souborů.
    
    <p>Podobně jako dozor, i opravovatele můžete importovat.
    
    {% endblock %}