Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 140df309 authored by Martin Mareš's avatar Martin Mareš
Browse files

Automaty

parent da659eb5
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -29,8 +29,8 @@ provedení přednášky než v syllabu). Měli bychom kurzy lépe koordinovat, ...@@ -29,8 +29,8 @@ provedení přednášky než v syllabu). Měli bychom kurzy lépe koordinovat,
aby Algoritmizace fungovala jako ADS 0. aby Algoritmizace fungovala jako ADS 0.
Části týkající se NP-úplnosti a hradlových sítí by mohlo dávat smysl Části týkající se NP-úplnosti a hradlových sítí by mohlo dávat smysl
přesunout do nového předmětu (viz níže u Automatů a gramatik). Uvolněné přesunout do nového předmětu (viz Výpočetní modely níže).
místo by se dalo využít například na: Uvolněné místo by se dalo využít například na:
- Více randomizovaných algoritmů / datových struktur. - Více randomizovaných algoritmů / datových struktur.
Můžeme říkat víc o hešování (je smutné, že většina praktického programování Můžeme říkat víc o hešování (je smutné, že většina praktického programování
...@@ -62,6 +62,21 @@ v sítích. V syllabu KG1 přitom toky vůbec nejsou, počítalo se s tím, že ...@@ -62,6 +62,21 @@ v sítích. V syllabu KG1 přitom toky vůbec nejsou, počítalo se s tím, že
pouze připomene definice a poví se základní věty bez důkazu, které se pak pouze připomene definice a poví se základní věty bez důkazu, které se pak
použíjí na disjunktní cesty a párování. použíjí na disjunktní cesty a párování.
## Automaty a gramatiky -> Výpočetní modely
Automaty a gramatiky učíme velmi podobně už od 90. let. Část látky
už je výrazně mimo střední proud teoretické informatiky a nepřijde mi
zřejmé, že by měla být povinná.
Hlavní přínos Automatů a gramatik vidím v tom, že budují matematickou teorii
výpočtů – učí, co to je výpočet, a jak se dokazuje, co se dá spočitat a co ne.
Pojďme založit povinný předmět, jehož centrálním tématem bude právě tento
matematický / teoreticko-informatický pohled na výpočty. Patřily by sem různé
výpočetní modely (konečné automaty, Turingovy stroje, RAM, booleovské obvody),
základy vyčíslitelnosti (halting problem, m-převoditelnost) i základy
složitosti (zejména NP-úplnost a polynomiální převoditelnost).
## Matematické dovednosti ## Matematické dovednosti
Pro prváky bývá hodně obtížné odhadnout, jestli předmět potřebují. Pro prváky bývá hodně obtížné odhadnout, jestli předmět potřebují.
...@@ -80,8 +95,6 @@ PHP ...@@ -80,8 +95,6 @@ PHP
## Výroková a predikátová logika ## Výroková a predikátová logika
## Automaty a gramatiky
## Neprocedurální programování ## Neprocedurální programování
## Programování v XYZ ## Programování v XYZ
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment