diff --git a/prace/bakalarka/index.md b/prace/bakalarka/index.md index b41189a35f90cf792d11c9d7ca5938092a136b60..6dd626906e443fc60b66a42ccdc272c1bfe805fa 100755 --- a/prace/bakalarka/index.md +++ b/prace/bakalarka/index.md @@ -847,13 +847,13 @@ Měření řešení BPS Součástí práce je implementace algoritmů řešících Binární paint shop problém. Každý z nich byl následně spuštěn pro různé velikosti, pokaždé na 100 nezávisle náhodně vybraných vstupech s počtem typů aut -10, 20, 50, 100, 200, 400, 566, 800, 1131, 1600, 2263 a 3200 (jedna z implementací $\algo{sdp}$ vyžaduje moc paměti a proto byla spuštěna jen na vstupech do velikosti $566$). +10, 20, 50, 100, 200, 400, 566, 800, 1131, 1600, 2263 a 3200 (jedna z implementací $\algo{sdp}$ -- pomocí sage vyžaduje moc paměti a proto byla spuštěna jen na vstupech do velikosti $566$). Celý test běžel jednovláknově zhruba dva dny a využíval nejvýše 16 GB operační paměti. U $\algo{sdp}$ řešení bylo použito 10 náhodných řezů a vždy byl vybraný nejlepší z nich. -Gitový repozitář s implementací i naměřenými daty je dostupný na <https://gitlab.kam.mff.cuni.cz/jirikalvoda/binary-paint-shop-problem>. +Gitový repozitář s implementací i naměřenými daty je k dispozici na <https://gitlab.kam.mff.cuni.cz/jirikalvoda/binary-paint-shop-problem>. Na následujících stranách jsou zpracovaná různá naměřená data. -Pro reprodukovatelnost vygenerovaných řešení byly vstupy generovány ze seedů. +Pro reprodukovatelnost byly vstupy generovány deterministicky ze seedů. Se stejným seedem se tedy vždy vygeneruje stejný vstup a ideálně i stejné řešení. Pro různé algoritmy a velikosti vstupů byly použité různé seedy. @@ -1160,7 +1160,8 @@ fig.update_layout( Závislost času řešení na velikosti vstupu. ::: -TODO proložit přímkou a udělat závěr. +Dle výše uvedeného grafu můžeme usuzovat, že časová složitost obou algoritmů je v $\O(n^4) \cap \Omega(n^3)$. +Implementace pomocí SDPA-C má menší multiplikativní konstantu a navíc mnohem rychlejší čas startu, který se zejména projevuje na malých instancích. \vfil\supereject